A hatékony bérszámfejtés / TB ügyintézés 5 legfontosabb pillére

A hatékony bérszámfejtés / TB ügyintézés 5 legfontosabb pillére

Összeállítottunk egy rövid felmérőt, amelynek segítségével pontos képet kap arról, hogy mennyire hatékonyan működnek jelenleg a bérszámfejtési és TB ügyintézési folyamatai és munkatársai. Értékelje a jelenlegi helyzetet, és lássa pontosan hol vannak a fejlődési pontjai a cégben.

Jelenleg rendelkezésre áll megfelelő létszámú munkaerő a bérszámfejtési feladatok ellátására?

  • Igen, rendelkezünk a megfelelő létszámú munkaerővel, akikkel tökéletesen tudjuk megoldani a bérszámfejtési feladatokat. (3)
  • Van már szakképzett munkaerő a feladat elvégzéséhez, ám ahhoz, hogy minden helyzetre felkészültek legyünk, szükséges lenne még munkaerőt felvennünk a megfelelő létszámhoz. (2)
  • Nincs megfelelő létszámú munkaerőnk és egyelőre nem is tudjuk ezt a problémát megoldani. Gyakran nem tudjuk tartani a határidőket, és a helyettesítés is komoly kihívást jelent. (1)

Megoldott a bérszámfejtő helyettesítése szabadsága, betegsége, hosszabb távolléte idejére?

  • Igen, tökéletesen meg tudjuk oldani, a munkatársak az előzetesen kért szabadságokat megkapják, a helyettesítések is megoldottak a
    csoporton belül. (3)
  • Általában meg tudjuk oldani, azonban előfordul, hogy nem várt betegségek vagy más okok miatt szükség, komoly fejtörést okoz,
    hogy kivel helyettesítjük a kollégát. (2)
  • Nem, hosszabb időre nem tudjuk megoldani a helyettesítést, sajnos kevesen vagyunk. (1)

A bérszámfejtő/ TB ügyintéző munkatársak tudása mindig naprakész?

  • Igen, folyamatosan képezzük őket, naprakész a munkatársaink tudása. Külön éves képzési tervet állítunk össze a munkatársaink részére. (3)
  • Nem képezzük őket, az interneten sok információ megtalálható, így néha előfordul, hogy egy-egy kérdés megoldására több energiát kell fordítanunk. (2)
  • Nem tudom, hogy járnak-e képzésekre, bízom benne, hogy képzik magukat. (1)

A bérszámfejtési_/ TB ügyintézési folyamatok megfelelően optimalizáltak a cégen belül?

  • Igen, folyamatosan optimalizáljuk a cégen belüli folyamatokat. Számunkra kiemelten fontos, hogy a munkatársaink hatékonyan végezzék a munkájukat. Ehhez megfelelő környezetet biztosítunk számukra. (3)
  • Van olyan folyamat, amit már sikerült optimalizálnunk, de még lenne mit. Próbáljuk a mindennapi munka mellett fejleszteni a munkafolyamatainkat, ám lassan haladunk. (2)
  • Nem, sajnos még nem volt időnk vele foglalkozni, de tervben van. Tudjuk, hogy hol lehetnek azok a pontok, amelyeket fejleszteni kellene, de  jelenleg vannak ennél fontosabb kihívásaink. (1)

Milyen gyakran fordul elő, hogy hiba csúszik a számfejtésbe, vagy a társadalombiztosítási ellátás folyósításába?

  • Még soha nem fordult elő, ezért képezzük munkatársainkat és fejlesztjük folyamatainkat rendszeresen. (3)
  • Egyszer-kétszer sajnos már előfordult, de bízunk benne, hogy legközelebb már nem történik meg. (2)
  • Gyakran megesik, hogy hiba csúszik a számfejtésbe, jó lenne a folyamatainkat és munkatársi csapatunkat fejleszteni. (1)

0-10 pont: A válaszai alapján azt gondoljuk, hogy jelentős kihívásokkal néz szembe. Nap, mint nap frusztrációt okozhat, hogy a meglevő létszámmal ellássák a mindennapi bérszámfejtési feladatokat.

Mindenképpen érdemes átgondolnia, hogy növelje a munkatársi csapatának létszámát, tudását, megoldva a helyettesítési problémákat. A jelenlegi helyzetben jelentős működési kockázatok vannak a feladataik ellátásában. Amennyiben nem tudja házon belül megoldani, hogy optimálisabban, kevesebb hibával működjenek, mi örömmel segítünk.

11-13 pont: Úgy látjuk, hogy jó néhány területen megfelelően működnek, de így vannak olyan operatív kockázatok, amelyek komoly problémát okozhatnak nap, mint nap.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a jelenlegi környezetben nehéz megfelelő, felkészült és motivált munkatársakat találni, akik képesek egymás helyettesítésére. Ha azt gondolja, hogy Önöknél is komoly kihívást jelent megtalálni a megoldást a jelenlegi helyzetre (pl. TB/bérszámfejtési feladatok határidőre történő teljesítése, folyamatok optimalizálása), akkor forduljon (!) hozzánk bizalommal, és mi segítünk

14-15 pont: Őszintén örülünk, hogy ennyire hatékonyan és optimálisan működik a bérszámfejtési csoportjuk.

Kevés Önökhöz hasonló céggel találkoztunk, ahol ennyire megoldott a munkatársak folyamatos fejlesztése, oktatása, helyettesítése és a határidők betartása.
Gratulálunk, csak így tovább! Amennyiben úgy gondolják, hogy tovább szeretnének fejlődni, optimalizálni a bérszámfejtési, TB kifizetés folyamatait, keressenek minket, és segíteni fogunk.

Kapcsolódó bejegyzések

Hozzászólás

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük