Bérszámfejtés, munkaügy és TB ügyintézés
A gördülékeny és teljesítményorientált működés csak akkor valósítható meg egy vállalkozás esetében, ha az alkalmazottak mindig időben és pontos elszámolás alapján kapják meg fizetésüket. Egy-két alkalmazott esetén ez nem jelent különösebb kihívást, de 30, 100, esetleg 10.000 munkavállaló esetén már korántsem egyszerű a bérszámfejtés, komoly tudás és infrastruktúra szükséges ahhoz, hogy a fizetésnapon stimmeljenek a számok. Mi ehhez biztosítjuk a szakmai hátteret – mindig gyorsan, pontosan és diszkréten dolgozunk.
Jelen pillanatban főként kis- és középvállalkozások számára végzünk bérszámfejtési tevékenységet, de nem okoz problémát egy igazán nagy létszámú, akár tízezer fős cég személyügyi, bér- és TB ügyintézése sem.
Milyen tevékenységeket foglal magában a bérszámfejtés, munkaügyi és TB ügyintézés a gyakorlatban?
Teljes körű szolgáltatást nyújtunk:
● Munkaszerződés és egyéb munkaügyi dokumentumok elkészítése során tanácsadás
● Alkalmazottak bejelentése, felvétele és kiléptetése
● Adózás: a munkáltatót és munkavállalót terhelő adók kiszámítása és nyilvántartása
● A nyugdíjjárulékokhoz kapcsolódó adminisztráció (bejelentés, OEP nyilvántartás, befizetés)
● Hatósági adatszolgáltatások
● A munkaszerződésekkel kapcsolatos adminisztratív ügyintézés (betegségek bejelentése, szabadságok, gyermekek után járó kedvezmények számítása)
● TB ügyintézés: keresőképtelenség és családtámogatási ellátások (például gyermekápolási táppénz (GYÁP), a csecsemőgondozási díj (CSED), gyermekgondozási díj (GYED) stb.) elbírálásához szükséges adminisztráció, negyedéves és éves jelentések készítése hatóságok felé, visszaigénylések
A bérszámfejtés és a munkaügy kapcsán különösen igaz, hogy mindig naprakésznek kell lenni a törvények és jogszabályok ismeretében, illetve az alkalmazásuk területén. A tévedésnek ugyanis komoly pénzügyi következményei lehetnek! 17 év tapasztalatával és megfelelő, korszerű infrastruktúrával rendelkezünk, hogy precíz, felelősségteljes munkát tudunk végezni ezen a területen.
A munkabérek elszámolása havonta történik, a szerződésben feltüntetett határidőn belül. Bár vannak még olyan ügyfeleink, amelyektől jelenleg is papír alapon kapjuk a havi bérszámfejtéshez az adatokat, de törekszünk rá, hogy ez a tevékenységünk 100%-ban e-mailben vagy online módon történjen. Mind az adatfogadás mind a részünkről történő adatszolgáltatás terén is az online bérszámfejtést igyekszünk megvalósítani.
Ugyanez vonatkozik a ki- és beléptetések folyamatára is. Emailben kapjuk az adatokat, és úgy is küldjük vissza a bérpapírokat és a havi adó- és járulékkötelezettségek összegeit a munkáltató vagy kapcsolattartója részére, a szerződésben feltüntetett határidőn belül.
Munkaügyi tanácsadást külön díjazás ellenében végzünk, ez nem része az alapszerződésünknek. Természetesen, ha valamilyen hiányosságot tapasztalunk, azt jelezzük az ügyfélnek.
Társadalombiztosítási kifizetőhely üzemeltetése
100 főnél magasabb munkavállalói létszámmal működő vállalkozások esetén gondoskodni kell arról, hogy az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásait a saját társadalombiztosítási kifizetőhelyen, helyben számolják el, és fizessék ki a dolgozóknak. Amellett, hogy ezt a köztelezettségedet jogszabály írja elő, a munkavállalók értékelni fogják, hogy az ellátások (pl. táppénz) összegét jóval hamarabb megkapják, mint az Országos Egészségbiztosítási Pénztártól.
A szakterület igazi specialistájaként üzemeltetjük az egyik legnagyobb magyar munkáltatónál működő társadalombiztosítási kifizetőhelyet, és látunk el egy sor személyügyi szakfeladatot több, mint 13.000 munkavállaló részére, többek között a személyügyi ügyfélszolgálatot, valamint az önkéntes egészségpénztári ügyintézést is.
Sürgősen szükséged van bérszámfejtésre és/vagy társadalombiztosítási ügyintézésre?
Ismerkedjünk meg személyesen is!